Brev:
Vil bare ikke åbne munden
1. december 2016
Alder:
6 mdr.
Vil bare ikke åbne munden
Hej Helen.
Og glædelig 1.december 😊
Jeg skriver til dig fordi jeg virkelig har udfordringer med at få Oliver til at spise grød og mos.
Jeg tror egentlig godt han kan lide det, men problemer er at hans mund er lukket som en østers, når skeen nærmer sig. Jeg har prøvet alverdens - sige mmm, dejlig mad, sidde med åben mund, så han kan spejle sig i mig, lave sjove ansigter, men intet virker.
Når han skal have sine d-dråber åbner han glædeligt munden og slubre det i sig, hvor det undre mig forskellen når han skal have grød og mos.
Efter han blev 6mdr (24.november) er vi begyndt kun at tilbyde ham mælk når han skal sove (flaske) og så tilbyder jeg ham grød og mos når han er vågen.
Når han er sulten nok kan jeg godt få ham til at spise at de der færdiggøre på tube, men ikke ske. Vand af kop elsker han.
Jeg har lagt mærke til at han meget gerne vil sidde med skeen selv og gerne have noget i hånden, så kan jeg smule lidt mere ind i munden på ham, og er det først i munden spiser han det glædeligt. Så har lidt ovejervejet at kaste mig ud i BLW - har du nogle erfaringer med det?
Vi har en rimelig fast rytme:
7.00 står op
8.00 tilbyde grød og vand af kop
9.30 tilbyde frugtmos og vand af kop. Frisk frugt
10-10.30 flaske og puttes til lur (sover mellem 1-2 timer)
12.00 tilbyde grød eller grønsagsmos
15.00 flaske og puttes til lur (sover mellem 1-2 timer)
17.00 tilbyde lidt frugtmos og vand
18.30 grønsagsmos og vand
20-20.30 flaske og puttes til natten
1-2 flaske og sover videre
5 flaske og sover videre.
Han får ca. 1000ml mælk i døgnet (vejer 10kg)
Han er vågen ca 3-3,5 timer af gangen og sover ca 14 timer i døgnet.
Som sagt er det begrænset hvad der kommer ind af grød og mos og har virkelig brug for nogle råd til hvordan jeg får ham til at åbne munden når maden er på en ske. Grød på tube går bedre. Som sagt tror jeg godt han kan lide det og viser meget interesse for vores mad, hvorfor jeg også overvejer BLW, men er også hunderæd for at han får noget galt i halsen, ja det er nok bare mig der er en pylret mor 😊